1.1 Allmänna villkor
I följande text benämns Zolve UF som antingen företaget, Zolve eller Zolve UF. Alla dessa benämningar avser samma företag.
All information om företag/kunder lämnas inte ut utan kundens tillåtelse och är endast till för att Zolve UF ska kunna utföra sina tjänster. Zolve UF kan komma att spara e-postkonversationer för kundens behov.
För att Zolve UF:s tjänster ska kunna utföras korrekt måste du som ingår i ett avtal med oss lämna korrekta uppgifter, det vill säga namn, adress, postnummer, postadress, mobilnummer samt e-postadress. Något skadestånd kan inte begäras ut om kundens hemsida eller tjänster skulle ligga nere. Dock är det vårt mål att alltid vara online dygnet runt året om.
Hemsidan för Zolve UF och dess namn ägs och hanteras av Zolve UF.
Tjänsterna på Zolve UF utvecklas och uppdateras kontinuerligt och kan därför ändras.
Support tillhandahålls alla dagar mellan 07-22. Övrig tid och dag sker support i den mån kontaktperson finns tillgänglig. Företaget strävar efter att alltid kunna avhjälpa kundens problem eller fråga, oavsett dag eller tid.
Enligt svensk lag ingår ångerrätt på 14 dagar vid köp på distans för privatpersoner (gäller ej företag). Ångerrätten anses dock påbörjad när hemsidan eller tjänsten har börjat utvecklas. Om ångerrätten infaller under eller efter projektstart ska en skälig ersättning utgå.
2.1 Fakturering och priser
Alla priser är i svenska kronor (SEK). Fakturering sker vid slutförande av projektet och skickas via e-post med 30 dagars betalningstid. Om betalning inte sker inom den angivna tiden tillkommer en förseningsavgift på 450 kr enligt lag. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till inkasso.
För projekt över 8 000 SEK tillkommer en startavgift på 50% av den totala fakturan som bekräftelse på kundens intresse. Efter att projektet är slutfört faktureras den återstående summan.
3.1 Leverans
Leveranstiden kan variera beroende på projektets komplexitet. För en enkel webbplats ligger leveranstiden mellan 1-2 veckor. Vi strävar efter att hålla överenskommen tidsram, förutsatt att ändringar inte görs under arbetets gång. Kompletta uppgifter från kunden (bilder, text, webbhotell, etc.) krävs för att slutföra projektet inom överenskommen tidsram. Om kunden gör ändringar som påverkar utvecklingen kan leveranstiden öka.
4.1 Flytt och uppsägning
Båda parter har rätt att säga upp avtalet 30 dagar innan avtalets slutdatum om inget annat är överenskommet. När avtalet är uppsagt kommer kontot och all information raderas vid förnyelsedatumet. Om kunden vill spara sin information måste de göra en backup innan uppsägning.
Om kunden vill flytta sin hemsida från Zolve UF:s servrar kan hjälp erbjudas mot en flyttkostnad.
Avtalen löper i 12 månader och förnyas vid inbetalning för domännamn eller serviceavtal. Uppsägning ska ske minst 30 dagar innan förnyelsedatum om inget annat är överenskommet.
5.1 Kontaktformulär
Zolve UF sparar e-postadresser för att kunna genomföra sina åtaganden. Om kunden vill ändra eller ta bort sina uppgifter kan detta göras genom att kontakta oss via zolveuf@gmail.com.
6.1 Tredjeparts tillägg
Zolve UF ansvarar inte för tredjepartsverktyg som används på exempelvis FormKeep och liknande tjänster. Om dessa verktyg orsakar problem är det i första hand upp till kunden att kontakta leverantören av verktyget. Vi på Zolve UF hjälper gärna till att felsöka och ge stöd vid problem, men det är viktigt att förstå att företaget inte har kontroll över funktionaliteten hos externa tjänster och plugins.
7.1 Webbhotell
Domän och webbhotell köps från externa leverantörer och gäller i 12 månader i alla paket om inget annat anges. Kunden måste kontakta Zolve UF minst 30 dagar innan slutdatum för att göra ändringar.
8.1 Ägande
Zolve UF behåller äganderätten till alla filer, bilder och text tills full betalning för projektet har mottagits. När fakturan är betald övergår äganderätten till kunden.
9.1 Serviceavtal
Zolve UF erbjuder serviceavtal som täcker uppdateringar, säkerhetskopior och teknisk support. Mer information om vad som ingår i serviceavtalet ges i offert och avtal.
10.1 Sociala medier
Zolve UF kan hjälpa till med produktion och publicering av innehåll på sociala plattformar som Facebook, Instagram och LinkedIn. Kunden ansvarar för att meddela oss om eventuella fel eller ändringar som ska göras efter publicering.
11.1 Avstannade projekt
Om kunden inte tillhandahåller nödvändigt material för projektet kommer hela fakturan att faktureras och projektet avslutas.
12.1 Tvist
Skulle projektet inte kunna slutföras på grund av att Zolve UF inte kan fullfölja sitt åtagande, återbetalas startavgiften. Ingen annan ersättning betalas ut.
13.1 Oförutsedda händelser
Zolve UF friskriver sig från ansvar för oförutsedda händelser som ligger utanför företagets kontroll, som strömavbrott, hackerattacker eller naturkatastrofer.
14.1 GDPR
Zolve UF lagrar endast information som är nödvändig för att genomföra våra tjänster och fakturering. Information lagras så länge kunden är aktiv hos oss och i upp till 24 månader efter avslutat avtal.